در آخرین فاز از سیستم مدیریت پروژه های خرید و در زمانی که اقلام تامین شده تحویل انبار می شود کار نرم افزار مدیریت انبار و متریال پروژه ها یا PWMS (Procurement Warehouse Management System) آغاز می گردد. این نرم افزار یک سيستم جامع براي مدیریت اطلاعات و كنترل فرآیندها انبار پروژه (پیش از بهره برداری) می باشد.
در این سیستم اقلام با یک سیستم کدینگ مشخص وارد انبار می شوند. نگهداری اطلاعات اقلام در این سیستم مشابه با سیستم های رایج انبار در سیستم های غیر پروژ های متفاوت است. در این نرم افزار اهمیت دارد که اقلام مربوط به کدام جبهه کاری و با چه الویتی واگذار می گردند. بازگشایی و بازرسی اقلام OPI، کنترل صحت یا خرابی(OSDI) ورود انبار و انطباق تعدادی با اقلام مهندسی شده (MTO) و نهیاتا کنترل تحویل بر اساس جبه های کاری تعریف شده در سایت همه جزء قابلیت های این نرم افزار می باشند.
در ادامه به مشخصات نرم افزار مدیریت انبار و متریال پروژه های گروه نرم افزاری آفام اشاره خواهیم کرد.
مدیریت کالا در سیستم مدیریت انبار و متریال پروژه ها
- قابلیت ایجاد ساختار درختی برای تعریف سیستم کدینگ کالا
- قابلیت تعریف خصوصیات مختلف بر روی ساختار درختی کدینگ برای تعریف ويژگی های کالا
- امکان دسته بندی کالاها بر اساس فیلدهای اطلاعاتی مختلف و دیسیپلین های فنی
- قابلیت تعریف انبارهای مختلف برای هر پروژه
- امکان تعریف جانمایی انبارها
- قابلیت تعریف سیستم کدینگ انبار به ازای هر پروژه
- قابلیت تعریف اقلام پروژه بر اساس Commodity Code
- قابلیت استفاده از اطلاعات اقلام وارد شده در زمان حمل به اطلاعات کالاهای انبار
- پشتیابنی از سیستم شماره گذاری Tag No. برای کالاهای پروژه
- امکان ثبت خصوصیات فنی کالا بر اساس ويژگی های تعریف شده در بخش تعاریف اولیه
- امکان تفکیک کالاهای Spare part و Tools از کالاهای اصلی مورد استفاده در اجرا و نصب
مدیریت انبار در سیستم مدیریت انبار و متریال پروژه ها
- امکان مشاهده لیست اقلام ارسالی در زمان بارگیری از کارخانه سازنده (از طریق اطلاعات ثبت شده در ماژول خرید)
- امکان مشاهده برنامه تامین مواد با توجه به برنامه زمانی تنظیم شده در ماژول خرید
- امکان ثبت مدارک و مستندات مربوط به تحویل اقلام به انبار سایت
- امکان ذخیره اطلاعات بارگیری در انبار
- امکان ذخیره اطلاعات نگهداری اقلام تا پیش از بازگشایی
- امکان ثبت گزارش بازگشایی OPI (Open Package Inspection)
- ثبت گزارش آسیب دیدگی حین حمل و نقل
- ثبت گزارش خسارت های پس از OPI
- ثبت صورتجلسه تحویل کالا به انبار و صدور فرم رسید کالا
- امکان ثبت وقایع (مکاتبات، صورت جلسات، …) مربوط به حضور نمیاندگان کارفرما و سازنده جهت پروسه بازگشایی و بازرسی کالا
- امکان ثبت نتایج گزارش بازگشایی یا OSD (Overage/Shortage/Damage)
- امکان تطبیق اقلام بازگشایی شده با لیست اعلام شده از سوی شرکت سازنده (Packing List)
- امکان ثبت اطلاعات تکمیلی کالا شامل شرایط نصب و راه اندازی، آموزش، دوره تست، زمان آزاد سازی ضمانتنامه ها، دوره گارانتی و خدمات پس از فروش
- امکان ثبت رویه های و دستورالعمل های مصوب مربوط به انبار پروژه
- ثبت گزارش مواد و تجهیزات یافت نشده
- قابلیت ارتباط با ماژول خرید و رهگیری اقلام از فاز مهندسی تا ورود به انبار
- امکان جستجوی اقلام از طریق ويژگی های فنی
- امکان ثبت اقلام تائید شده جهت ورود به انبار از طریق سند رسید انبار یاMRS (Material Receipt Sheet)
- امکان ثبت مغایرت های بازرسی Material Exception Report (MRE)
- امکان آپلود و نگهداری برگه اطلاعات ایمنی مواد در سیستم (Material Safety Data Sheet)
- امکان ثبت و دسته بندی شرایط و نحوه نگهداری مواد
- قابلیت شکست اقلام مربوط به یک تگ کالا به مجموعه ای از کالاهای مرتبط و کنترل درخواست های مربوط به آنها
- امکان Import اطلاعات اقلام Bulk یا همان MTO در قالب فایل اکسل
- امکان بالانس متریال Material Balance اقلام بر اساس موجودی فعلی و اقلام وارد شده از طریق MTO
- امکان ثبت اطلاعات اقلام بر اساس اطلاعات خطوط و نفشه های ISO
- قابلیت برقراری ارتباط بین درخواست ها و اطلاعات خطوط و کنترل میزان اقلام کاری بر اساس جبهه های کاری
- امکان برقراری ارتباط بین کالاها و ماژول ساخت
- ثبت خروج کالا از انبار با استفاده از فرم MIV (Material Issue Voucher)
- امکان بازگشت از انبار یا جابجایی اقلام بین انبارها
- درخواست جابجایی اقلام از طریق فرم های مربوطه به Replacement
- اعلام نیاز به واحد تدارکات جهت تامین کمبودها
- انبارگردانی و ثبت نتایج آن کنترل موجودی
- امکان ثبت و آپلود فرم تحویل گیری اقلام جهت تقلیل ضمانتنامه ها
- ثبت چک لیست بازدید ادواری از انبار
- موازنه و کنترل مصرف انبار
- ثبت ارجاعات قطعات مازاد
- ارائه گزارش کنترل موجودی
- گزارش کاردکس انبار
- گزارش بالانس مواد